Replik

image32

Blogging har blivit en kommunikationsform att räkna med. Stor påverkan, relativt låg tidsåtgång och möjligheten till interaktion är några av fördelarna som lett till explosionen av bra bloggar med intressant och framåtdrivande tankar och uttryck. Sen finns det bakslag för denna direkta digitala påverkansskrift samt en liten klick skribenter som, ibland skrattretande tydligt, sätter fingret på detta i sina egna verk, troligen omedvetna om det själva. 

Att personpåhopp och falska anklagelser hör till vardagen på internet idag är det väl få som motsätter sig. Liten eller obefintlig kontroll av vad en vilsen själ sitter o knappar ner på sitt vita tangentbord mitt i natten och ingen som ifrågasätter källor. Inte förens nu.

Jag kan viska. Jag har alltid kunnat viska. Jag V-k-ar j-st nu. A--l-dn-nge- ti-l att j-g inte viskar s- of-a -r ju-t d-tta. -et -r li-e svå-t a-t f- fram b--skapet -å. Ok, alla kan inte va utbildade inom kommunikation. Alltså, alla kan inte förstå vikten av RÄTT kommunikationsform vid RÄTT tillfäller. Situationen ska styra över mediet.

Därför slutar jag viska och säger istället högt och tydligt - NÄR JAG ÄR I USA OCH PRATAR SVENSKA KAN JAG PRATA PRECIS HUR J****** HÖGT JAG VILL. Om någon störs av volymen får de väl göra något åt saken. Lyssna nogrannare på det de vill höra eller prata högre själva. Survival of the fittest.... 

Men självinsikt är minst lika viktigt som val av medium efter situation och ja, ja är nog kass på att viska...

/ Jonatan (Räknar ner dagarna)

Kommentarer
Postat av: Mia

Varför censurerar du din egen blogg? Kan du inte skriva vilka svenska ord du vill?

2008-05-06 @ 07:50:05
URL: http://www.denarsadar.blogspot.com
Postat av: Emmi

Jag minns mycket väl den lär-dig-viska-kurs som jag och Louise försökte erbjuda dig på en av föreläsningarna på HLK. Tack Jens, det var på tiden att någon för upp detta problem till ytan.

2008-05-07 @ 21:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0