While my guitar gently sleeps

image11

Imorgon börjar skolan för vår del. Är inte säker på hur länge vi varit här men jag vet att vi har en ratio på 0.8 vad gäller antal besök på wal-mart per dag. Under min förra resa till staterna har jag en känsla att den siffran var typ 1.2 eller nåt så "The swedish team" måste jobba på det.

Dagens runda i det blå himmelriket resulterade i en gitarr. En barngitarr för $60 som har way to smal hals för mina tjocka frityrfingrar (se jens inlägg). Abstinensen tog överhand och jens mer eller mindre krav på gitarrköpet ledde till att ja tvingades smyga förbi min wal-mart-barn-gitarr förbi mina musikgrannars rum. Tror jag förlorar respekt om jag upptäcks med the-ukulele-looking-guitar. Plinkar tyst för mig själv på rummet och kan konstatera att man även i usa får vad man betalar för. 

USA-resan har hitills inte dödat några myter. Tvärt om. Tyskens nyinhandlade besinslukande Chevy kan såklart startas med dosan redan på 50 meters avstånd för att, genom förvandlingen av oljebaserat bränsle till koldioxid och annat sattyg, kunna värma bilen till behagliga 70 fahrenheit i god tid till chaufförens ankomst. Att låta sin 6-liters pick up stå på tomgång medan man storhandlar på wal-mart försvaras med att "det drar mer bensin att starta bilen än att stå på tomgång en stund". Förutom detta avstår man gärna från all form av re-cycling, något som skulle försvårats av amerikanernas vilja att förpacka väldigt lite av något i väldigt mycket av följande; plast, kartong och papper.

/ Jonatan (ser lite rundare ut men tror vågen har kassa batterier) som snart måste ha sin cowboyhatt. Aplångt till okeechobee dock.


Kommentarer
Postat av: Farsan

På tal om Okeechobee så har Clintan gift sej o blivit farsa han är ju med i den "fina polosvägen" med vita byxor nu så jag var aldrig bjuden på partyt

2008-01-17 @ 09:08:38
Postat av: Erik Kaverén

Jonatan: Bara att ändra om visumet så att du är över 6 månader i staterna så du kan plocka hem en fet bil. är www.thepad.com motsvarighet till vårat blocket.se?

2008-01-17 @ 10:10:29
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Emil

Obs! Viktigt! Har idag lämnat vår makalösa uppsats till examinatorn, den är glänsande o fin med sin citrongula framsida! Som den fina männneeeeeska ja är såg jag till att gå upp till Jnytt och förklara att de inte kunde missa att skriva om vår uppsats, så imorgon kommer det nog en liten notis om vårt mästerverk!Jag hoppas och räknar med ett omnämnade i nästa blogginlägg från er sida!Jag känner mig förbisedd!

Kyss

2008-01-17 @ 15:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0