Kvällen innan avresa

Ett konstant bäckmörker omger oss i bromma när vi stökar av det sista inför resan. Jens har chockat med någon form av planerad samvaro som ger mig olustkänslor i magen. Hade nästa kännt tryggar med svar som "oh, gös..." eller "va, har du det?" när man frågar om högst relevanta saker som biljetter och viktiga papper. Nu borde något gå snett snart...

Vi har även vägt väskor idag. Jens har ca 5 ggr mer kläder än mig ändå är det jag som står för övervikten i sällskapet (ja, i bagagesammanhang). Vet inte hur det går till men kanske har det med att bara min handbagageväska väger 4 kg opackad, maxvikten är 6 kg. 2 kg att packa alltså, blev kameran och ett objektivt.

Känns skumt att snart lämna landet för fem månader men otroligt spännande. Sjukt tungt att lämna alla, särskilt bästis, även om det går att hålla kontakten rätt ok. Skype är i a f installerat så ni som vill ljudsnacka får gärna adda mig där.

Nä, dags för lite slösurfande. Går det att surfa på svenska sidor från US?

Jonatan
83 kg

Kommentarer
Postat av: Emmi

är det din vikt eller den gemensamma packningsvikten? Eller kanske bara din. Hörde från min lägehetskompis att det finns så kallade "dry citys" runtomkring dit ni ska... Låter spännande. Du får säga till Jens att ta med sig the good book...

2008-01-08 @ 01:58:24
Postat av: Erik Kaverén

Hej!

Hoppas ni får det trevligt på resan. Ska tänka på dig när jag dricker upp dina öl på cykeln framför tvn ;)
Hälsa Jens med!

2008-01-08 @ 11:53:23
URL: http://www.kaveren.com
Postat av: Mia

Tungt att du åker, bästis, men det fixar vi! SD-bloggen blir för övrigt bästa läsningen i vår :)
Hoppas ni får en trevlig resa!!

2008-01-08 @ 12:03:07
URL: http://www.denarsadar.blogspot.com
Postat av: Mamsetajm

Tänk att du äntligen är på väg, häftigt även om vi kommer sakna dig, vem ska jag nu låna ut bilen till ??
Nea blev lite chockad när det gick upp för henne att du gjorde detta frivilligt..... kram

2008-01-14 @ 18:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0