I en annan värld





             image14



Undrar vad jag och Jonatan hade gjort om vi hade vuxit upp här i Brookings. Jag hade definitivt burit en skön hatt och kanske jobbat på någon ranch, varit 50 kg tyngre, vaknat på morgonen och ätit lite pannkakor med maple syrap, varefter jag hade startat min pickup med min fjärrkontroll en timme innan jag måste åka och mata mina kossor. En helt vanlig dag kanske detta hade hänt:

Efter min morgonrutin så sitter jag i min bil. På väg till ranchen så stoppar sheriffen mig. Han stiger av sin State police motorcykel och går misstänksamt fram mot min bil. Han tar av sig hjälmen, spottar ut en bit beef jerky, drar ner sina pilotglasögon och kliver fram till rutan. Konstigt nog ser han mer ut att komma från typ Bosnien än från USA, vilket är ovanligt i Brookings. Själklart undrar jag artigt:

"What seems to be the problem officer?"

"Well I´ll tell you boy, you can´t go around driving around with a hose stuck to your car"

Plötsligt slår det mig att jag nog glömde ta ur slangen efter att jag tankat dagen innan..och att den nu ligger och släpar längs marken när jag kör..
Sheriffen skrattar sig hes och jag känner mig genast ngt generad, men också lättad av sheriffens sköna reaktion. 
Han frågar sedan om jag vill att han skall dra ut den och lägga den på flaket så att jag kan lämna tillbaka den till macken varav jag såklart svarar:

"Do it"

Sedan den dagen hade vi säkert varit vänner och Jonatan hade förmodligen övertalat mig om att släppa det här med djuren, och så jag hade också fått en stjärna på bröstet.

Vem vet.

/Jens
 


Kommentarer
Postat av: starsky

så sant så sant... =)

2008-01-22 @ 18:51:26
Postat av: Erik

Haha hade verkligen varit kul att se hur vardagen sett ut om man växt upp i en sån miljö. Mycket bra fantasi i din beskrivning måste jag säga. Det är inte alls omöjligt att det hade sett ut just så:D

2008-01-25 @ 18:34:46
URL: http://ericsellerbernalds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0