Vardag

image22

Oj, tiden går.. Det är svårt att hinna med att blogga för vi har sjukt mycket att stå i. Antar att bloggandet är som joggandet, man har höga ambitioner i början men sen börjar man byta ut det mot att ta en öl istället. Tyvärr blir det inte mycket sånt heller..Vad gör vi om dagarna då? Jag ska nu berätta vad en typisk dag i Brookings består av för oss:

Klockan är 8.00, klockan ringer. Jag är sjukt trött. Jonte har varit uppe sen typ 6 och lagat frukost, läst tidningen, städat(även om det sällan gör nån skillnad), pillat sig i naveln, och klätt på sig. 

Kl 8.50 går vi till skolan, då har Jonte väntat på mig i korridoren i 10 minuter medan jag har letat efter viktiga saker typ nycklar, pengar, snus mm.
9.00- Vi har vår första lektion, idag var det Sales, promotion and marketing. 
Sen går vi till gymmet. Där väntar som Jonte redan nämnt, gamle man 1 och 2, tidningsmannen mm, och såklart städmannen, fast han har Jonte skrämt en gång, så nu vågar han inte hälsa på oss längre.

Sen går vi oftast till kåren för att softa ett tag och äta lunch. Man får hålla koll på hur mycket man ska betala, vi har märkt att det varierar även fast vi äter samma sak ..antar att anställningsproceduren på detta ställe inte är så långdragen. 

Efter maten har vi lektion vid 13. Sen är det bara hem o börja plugga.. Senaste tiden har det varit fruktansvärt mycket att göra, de pumpar ut uppgifter, vilket såklart är jättebra, men det vore ju skönt att kunna vara ledig nån gång..jaja efter påsk kanske.

På kvällen så sitter vi mkt på våra rum.. pluggar. Ofta brukar jag tröttna och försöka få Jonte att titta på en film el nåt, men min taktik lyckas inte så ofta. Ska försöka lista ut någon strategi för detta. Kom gärna med tips. 

Idag hade vi faktiskt en helt fantastisk dag. Efter 13 lektionen bestämde vi oss för att gå på promenad i solen och fota lite. Den här gången tog jag på mig min cowboyhatt så att folk inte skulle titta snett på mig. Efter en god fika down town promenerade vi stillsamt tillbaka i solnedgången,  följde doften av kobajs som tog oss till vårt kära hem(för er som inte vet det så bor vi 15 meter från en åker med en massa kor).
Äventyret fortsätter.

Stay warm.

image23
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Svenska polisfilmer brukar gå hem rätt bra... ;)

2008-02-28 @ 06:46:38
URL: http://www.denarsadar.blogspot.com
Postat av: Erik

Riktigt coola bilder, det måste jag säga! Även intressant läsning om hur en vanlig dag ser ut för er=)

2008-03-13 @ 01:12:00
URL: http://ericsellerbernalds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0